Jak zwiększyliśmy ruch organiczny o 262% w 3 miesiące?

Kiedy zgłasza się do nas firma, która jest zainteresowana pozycjonowaniem ciężko jest zagwarantować konkretne efekty przed dokładną analizą rynku oraz samej strony internetowej. Każda branża rządzi się swoimi prawami, każda ma inny potencjalny wolumen ruchu oraz odmienną konkurencję. To dlatego każdy przypadek wymaga indywidualnego podejścia. Czasami jednak bywa tak, że pomimo tego, że wszystko jest robione jak należy - strona nie chce zdobywać wyższych pozycji w Google. Tak też było w przypadku naszego klienta. Wtedy przyszedł do nas, licząc że pomożemy mu zwiększyć ruch z wyszukiwarki.

W okresie od maja 2018 do września 2018, dokonując optymalizacji on-site oraz inwestując w tworzenie zaplecza treści i tworząc pod to odpowiedni profil backlinków udało nam się odnotować wzrost o 162% ruchu (według Google Analytics) oraz zwiększyć widoczność w SERP-ach o 54% (według Google Search Console).

  • Zakres działania: SEO
  • Branża: DDD (Dezynsekcja, Dezynfekcja, Deratyzacja)
  • Lokalizacja: Południe Polski
  • Okres realizacji: Czerwiec-Wrzesień 2018

Priorytety działań

  • Optymalizacja on-site40%
  • Tworzenie zaplecza40%
  • Linkbuilding20%
 
beforeafter
 

Powyższy zrzut ekranu jasno obrazuje, jak szybko udało nam się zwiększyć ruch organiczny w konkurencyjnej branży korzystając wyłącznie z technik White Hat SEO. Dzięki dokładnej analizie ruchu wokół fraz powiązanych z zakresem działalności firmy zabraliśmy się do przygotowania zaplecza tekstowego, które miało dać stronie szansę na zaindeksowanie się w Google pod słowami kluczowymi, które miały przyciągnąć użytkowników z intencją zakupową. Przez okres trzech miesięcy dodaliśmy szereg artykułów na bloga, które potem stopniowo wzmacnialiśmy odnośnikami zgodnymi tematycznie, dzięki czemu strona zyskała większy autorytet w oczach Google. Tego typu działania przełożyły się nie tylko na wyższy CTR w SERP-ach, ale też większą widoczność strony, co obrazuje zrzut ekranu z Google Search Console.

Dzięki działaniom, które można krótko podsumować jako: optymalizacja, content i na deser dwie garście linków, nasz klient w krótkim czasie pozyskał wielu nowych klientów, a o jego firmie dowiedziało się nieporównywalnie więcej osób.